سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
علی بیدار(68)
لینک دلخواه نویسنده

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :4
کل بازدید :187712
تعداد کل یاداشته ها : 92
103/2/30
5:49 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسن ساعی[17]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

مسعود کیمیایی (? مرداد ????) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس برجسته ایرانی است. کیمیایی از بحث برانگیزترین و جنجالی ترین چهره‌های سینمایی ایران است. او با ساخت فیلم قیصر در سال ????، برای نخستین بار دو قطب هنری و تجاری سینما را یکی کرد وآغازگر موج نو در سینمای ایران بود. اغلب آثار کیمیایی در ژانر اجتماعی- سیاسی است. او علاوه برفیلمسازی و فیلمنامه نویسی، نوشتن رمان و شعر را نیز تجربه کرده است.کیمیایی بعد از انقلاب کارگاه آزاد فیلم را تأسیس کرد.

 زندگی نامه

مسعود کیمیایی در روز ? مرداد ???? در کوچه سید ابراهیم خیابان ری تهران متولد شد.بعد از آن به ترتیب در کوچه دردار، آصف الدوله، سقاباشی، عین الدوله و نهایتاً در خیابان بهار ساکن شدند.او دو خواهر و یک برادر دارد. دیپلم متوسطه را از دبیرستان بدر گرفت. بعد ازاتمام دبیرستان کم کم وارد عوالم روشنفکری شد و همراه چند تن از دوستان علاقه مند، گروه انتشارات طرفه را درست کردند.از همان دوره به موسیقی هم علاقه مند شد و چند ساز مانند پیانو و گیتار را در حد غیر حرفه، شیرین می نوازد.اما بیشترین کشش و علاقه او به سینما بود. او تا کنون دوبار ازدواج کرده؛ نخست با گیتی پاشایی (آهنگساز و خواننده)، که حاصل آن پولاد کیمیایی (هم اکنون بازیگر) بود و ازدواج دوم با فائقه آتشین که بی شک مطرح ترین ومحبوب ترین چهره? نیم قرن گذشته ایران است.

کیمیایی از آن دسته کارگردانان به اصطلاح تحصیل کرده نیست ؛ نه به کلاس سینمایی رفته و نه زبان خارجه می داند؛ تمام آموخته های تکنیکی و فنی او از سینما به حضور در گروه دستیاران فیلم قهرمانان به کارگردانی ژان نگولسکو و دستیاری ساموئل خاچیکیان در فیلم خداحافظ تهران محدود می شود. به جز آن هرچه هست، استعداد ذاتی و ذوق و سلیقه? او درسینماست.

 ویژگی‌های سینمای کیمیایی

 اسطوره سازی

برای مطالعه کامل مطالب به ادامه مطلب بروید<\/h3>

ادامه مطلب...

  
  

به دکتر شریعتی گفتند :استاد سیگار طول زندگی آدم را کوتاه می کند.

دکتر در جواب گفتند.من به عرض زندگی فکر می کنم .

......................................................................

درد من حصار برکه نیست . درد زیستن با ماهیانی است  که فکر دریا به ذهنشان خطور نمی کند.

......................................................................................................................

معجزه ها زمانی رخ می دهند که تو از شر مفهوم (غیر ممکن)خلاص شده باشی.

.....................................................................................................

واقعیت ،خوبی ، زیبایی

در این دنیا جز این سه ، هیچ چیز دیگر به جستجو نمی ارزد.

...........................................................................

در شگفتم که سلام در هر دیداری آغاز است اما در نماز پایان است

شاید که پایان نماز آغاز دیدار است.

................................................. 

سلام دوستان .لینک دانلود نرم افزار دکتر شریعتی برای موبایل .

امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیره .

http://www.mobilestan.net/attachment.php?attachmentid=380345&d=1272043708


89/4/2::: 6:56 ع
نظر()
  
  

"هفت دقیقه تا پاییز" ساخته علیرضا امینی در سه روز نمایش 38 میلیون تومان فروخت.
فیلم "هفت دقیقه تا پاییز" ساخته علیرضا امینی که از تاریخ 26 خرداد در گروه سینماهای آزاد به روی پرده رفت موفق شد در سه روز نمایش 38 میلیون تومان بفروشد.
"دموکراسی تو روز روشن" ساخته علی عطشانی که وارد ششمین هفته نمایش خود می شود پس از 35 روز نمایش موفق شد 515 میلیون تومان بفروشد و پس از فیلم های "پوپک و مش ماشاءالله" و "تسویه حساب" فعلا در رده سوم پرفروشهای سال 1389 قرار گیرد.
"طلا و مس" ساخته همایون اسعدیان برخلاف پیش بینی ها خیلی خوب فروخت و توانست پس از 6 هفته و 35 روز نمایش 343 میلیون تومان بفروشد و در رده پنجم جدول فروش سال قرار گیرد. در هفته آینده این فیلم به راحتی "سلام بر عشق" ساخته اصغر نعیمی را جا خواهد گذاشت و با یک پله صعود در رده چهارم جدول فروش سال 1389 قرار خواهد گرفت.
"کیفر" جدیدترین ساخته حسن فتحی که از تاریخ 19 خرداد (دو روز قبل از آغاز جام جهانی) به روی پرده سینماهای تهران رفته است پس از 10 روز نمایش تنها موفق شد 45 میلیون تومان بفروشد که رقم ناامید کننده ای است.
"ازدواج در وقت اضافه" سعید سهیلی پس از کمدی پرفروش "چارچنگولی" علی رغم حضور چهره های کمدی این سالها نتوانست حتی یک دهم آن فیلم هم بفروشد و پس از 22 روز نمایش به رقم 162 میلیون تومان بسنده کرد.
"شیر و عسل" آرش معیریان هم که ضعیف ترین کمدی کارنامه کارگردانش است پس از 42 روز نمایش 314 میلیون تومان فروخت و بعید است که بتواند به مرز 400 میلیون تومان برسد.
"دختران" قاسم جعفری هم که پس از 26 روز نمایش تنها به رقم 80 میلیون تومان بسنده کرد و از پرده های سینماها پایین آمد.

برای مشاهده کامل اطلاعات فیلم کیلیک کنید.

 

منبع: سی نت

 


  
  

گفتگوی 598 با فرج الله سلحشور، باب ویهی و طاهری:
شاکی و متشاکی پرونده فیلم نامه حضرت یوسف


سلحشور: بنده طرف دار رهبری هستم و برای احمدی ن‍ژاد تبلیغ کردم و این خود جرم کمی نیست / باب ویهی: سلحشور در سینما محلی از اعراب ندارند/ شهاب الدین طاهری: سلحشور اصلا علما را قبول ندارد

چندی است در رسانه ها بر سر فیلمنامه یوسف پیامبر بین آقایان سلحشور و شهاب الدین طاهری اختلاف است که آقای طاهری قائل به سرقت ادبی اثر خود توسط آقای سلحشور میباشد. پایگاه 598 در مصاحبه با شهاب الدین طاهری و فرج الله سلحشور و عباس باب ویهی به عنوان کارشناس و سینما گر به این مطلب پرداخته است که در ذیل به آن می پردازیم:

آقای شهاب الدین طاهری :

در اقامه دعوای شما علیه آقای سلحشور ادعا شده که ایشان سرقت ادبی کردند از یکی از نوشته های شما در مورد این نوشته توضیح بدهید که چه تاریخی به رشته تحریر در آوردید؟

این کتاب در سال 1380 در دو جلد و 1100  صفحه چاپ شده است و از حدود 65 منبع از قر آن و تفاسیر و کتب تاریخی به رشته تحریر در آمده .

آقای سلحشور به عنوان یک فیلم ساز در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح هستند و محصولاتشان در سطح جهانی جایگاه پیدا کرده اند، این شخصیت حرفه ای چه گونه ممکن است که آبروی حرفه ای خود را به خطر بیندازند و فیلمی که میدانند مطرح خواهد شد را از یک اثر سرقتی بسازند ؟

اصلا ما به سابقه ایشان کاری نداشته باشیم فعالیت های ایشان را باید دید که فیلم حضرت ایوب ایشان فیلم بسیار ضعیفی بود از لحاظ محتوایی و منابع تاریخی و فیلم مردان آنجلوس هم نویسنده ایشان نبوده اند و تمام کار هم توسط آقای شورجه انجام شده است بعد رسید به یوسف پیامبر، من تاریخچه ای از این سریال را بگویم، در سال 1377 در مقطع صدا گذاری مردان آنجلوس در ارشاد بنده با ایشان صحبتی داشتم که از ایشان سوال کردم بعد از این کار چه کاری در دست دارید که ایشان گفتند هیچ و من پیشنهاد یوسف پیامبر را به ایشان دادم و گفتم من یوسف را آماده کردم آمادگی دارید با من پای پروژه حضرت یوسف بیایید و کار کنید ایشان گفتند بعد از پخش مردان آنجلوس بیایید با هم صحبت کنیم و بعد از آن ملاقات کردیم ایشان گفتند فیلمنامه خود را در اختیار بگذارید که من مختصری را در اختیار ایشان گذاشتم طبق اقرار های ایشان فیلمنامه را از من گرفتند و بعد از این مدت عوامل سریال مردان آنجلوس به همراه آقای دکتر لاریجانی (ریاست وقت صدا وسیما) با رهبری دیدار کردند بعد از آن من از آقای سلحشور پرسیدم چه شد ایشان گفتند آقا فرموده اند روی پروژه حضرت موسی کار کنید اما پس از مدتی با توجه به آماده نشدن قسمتهای سریال حضرت موسی توسط آقای سلحشور  قرار بر این شد که یوسف را به آقای سلحشور واگذار کنند و بعد از مدتی من از آقای سلحشور پرسیدم که چه شد ایشان گفتند اگر قرار است یوسف را من بسازم همه کارها از نویسندگی و کارگردانی و ... را باید خودم انجام دهم و کسی نباید دخالت کند و آقای لاریجانی هم نوشته های مرا در اختیار ایشان قرار دادند و نوشته های حضرت موسی را از ایشان گرفتند من هم دیدم فیلنامه دارد لو میرود. بنده در همان تاریخ فیلمنامه یوسف صدیق را در 1100 صفحه چاپ کردم .

ادامه مطلب...

89/3/27::: 12:46 ص
نظر()
  
  

سلام دوستان گل من شرمنده همه شما هستم .که به این وبلاگ سر می زنین .

من خیلی وقته که دیگه نمی تونستم مطالب را بروزرسانی کنم .انشا الله و به امید خداوند از این به بعد منتظ ر مطالب جدید ومتنوع باشید

با تشکرمدیر وبلاگ


  
  

شلیک به سینما توسط خودی!!!(1)


وقتی همه خوابیم


م.ع.بیدار


نام: بهرام بیضائی


تاریخ تولد: 1317 


 تحصیل نیمه تمام در رشته ادبیات


بهرام بیضایی) کارگردان سینما و تئاتر و نمایش‌نامه نویس و فیلمنامه نویس و پژوهشگر ایرانی است.بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه نویسی، در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان بندی و تهیه کنندگی را هم تجربه کرده‌است. وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است.چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند.


خلاصه فیلم: وقتی همه خوابیم فیلمی تو در توست و اکثر منتقدین آنرا اثری هزار و یک شبی می دانند. داستانی گفته می شود و پیش از آن که پایان پذیرد داستان دیگری شروع می شود؛ نجات شکوندی که متهم به قتل همسرش بوده تبرئه شده و از زندان آزاد شده است. اما بخاطر بی پولی کنار خیابان دست نیاز به طرف مردم دراز کرده است در این حین زنی از راه می رسد و او شکار می شود. زن از او می خواهد خواهرش را بکشد و..


این قصه پیش می رود تا اینکه کارگردان کات می دهد و تماشاگر می فهمد که تا اینجا فیلم در فیلم دیده است و داستان دوم شروع می شود. تهیه کنندگان جدید از راه می رسند و سعی دارند در کار کارگردان دخالت کنند. دخالت اول، عوض کردن بازیگر نقش اول مرد است. جوانی ( حسام نواب صفوی) را می آورند که عشق آرتیست بازیش گل کرده و تنها از بازیگری کلیشه های رایج فیلم فارسی را می داند. بعد نوبت به بازیگر زن می رسد و ...


فیلم جدید بیضایی با نام " وقتی همه خوابیم" باعث شده خیلی ها دست به قلم شوند و درباره فیلم و بیشتر درباره بیضایی بنویسند. خیلی ها که منتقد فیلم نبوده اند یک شبه منتقد شدند و نقد نوشتند. عده ای از همین افراد با شروع یک جنگ زرگری بین خودشان می خواهند از قبل فیلم به نام و نانی برسند و آنها که هنوز مشهور نیستند سری در میان سرها در بیاورند.


 


درباره فیلم


 بهرام بیضایی:


«فیلم «وقتی همه خوابیم» در نقد سینما نیست، بلکه شرایط سینما را نشان می دهد بدون اینکه قضاوتی انجام داده باشد.» (1)


او در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی‌بر این‌که پیش از این هم فیلم‌هایی درباره‌ی سینما ساخته شده است عنوان کرد: «اصلا نگفته‌ام که نخستین فیلم را درباره‌ی سینما ساخته‌ام، زیرا نخستین فیلمی که در سینمای ایران ساخته شده است، «حاجی آقا اکتور سینما»، درباره‌ی سینماست و من در جایی نسبت به این فیلم ادای احترام کرده‌ام».(2)


کارگردان «سگ‌کشی» متذکر شد: «این فیلم تنها درباره سینما نیست. سینما بخشی از جامعه است و این فیلم مسائلی را مطرح می‌کند که می‌تواند در تمام بخش‌های جامعه‌ ما رخ بدهد».(3)


بهرام بیضایی توضیح داد: «پایان فیلم را خودویرانی نمی‌بینم. سه شخصیت اصلی فیلم در پایان هریک سرگرم کاری می‌شوند. هرچند این شرایط آنها را دوپاره می‌کند، اما امید به شکل نامحسوسی در آنان وجود دارد».(4)


 


دکتر سعید حنایی کاشانی، استاد دانشگاه


حنایی کاشانی در وبلاگ خود چنین آورده است:


"شروع «وقتی همه خوابیم» با نماهایی از ساختمانهای تجاری و اداری و مسکونی تازه‌ و مدرن شهری می‌تواند ورود خوبی به درونمایه‌ی داستانی فیلم باشد. تصاویر پی در پی از ساختمانهای تازه‌ساز حس «سازندگی و نوسازی» شهری را به خوبی به بیننده القا می‌کند. در این میان، موسیقی نیز احساس دلهره را تشدید می‌کند، به طوری که بیننده هر دم وقوع حادثه‌ای را انتظار می‌کشد. نهضت بساز و بفروشی، پولشویی‌های قانونی، کوبیدن و ساختن، فقط نوسازی بافتهای فرسوده‌ی شهری نیست. ساختمانهای تجاری، رونق کار واردکنندگان و صادرکنندگان، رونق بانکهای خصوصی، افزایش درآمد با شغلهای نه چندان مولد، انباشتن پول و تغییر خلق و خو و اخلاق، دوش به دوش هم تغییر می‌کنند. وقتی هر چیز زیر ساختی به سرعت ترقی می‌کند و قیمتش چندبرابر می‌شود، وقتی سود و زیان تنها دلمشغولی افراد می‌شود، آیا جایی برای خویشاوندی و رفاقت و دوستی و تعهد اخلاقی یا حتی حقوقی وجود دارد؟ بتون و شیشه و آسفالت نیز طبیعت خود را دارند و انسان محصور در میان این عناصر هم سختی و صلابت و نفوذناپذیری بتون و آسفالت را می‌یابد و هم شکنندگی شیشه را." (5)


 


"در «وقتی‌همه خوابیم» بیضایی فقط سه شخصیت وجود دارد که یک بعدی نیست: پرند پایا و مانی اورنگ و شایان شبرخ. شایان شبرخ (حسام نواب صفوی) نخستین بازیگری که جای بازیگر مرد را می‌خواهد با دخالت تهیه‌کننده‌ای جدید در فیلم بگیرد، خیلی زود از «الویس پریسلی» بودن دست می‌کشد و در نقش تازه‌اش فرو می‌رود، تا جایی که با ورود بازیگر زن دوم، خاطره مقبول (شقایق فراهانی)، شاکی هم می‌شود. چرا باید به هرکس که از راه رسید نقشی داد؟ اگر فیلم بیضایی فیلمی است درباره‌ی اینکه «همه‌ی ما چگونه مثل هم هستیم» و چگونه «همه خوابیم» و متوجه نیستیم که داریم تیشه به ریشه جامعه‌ی خودمان می‌زنیم، می‌باید پرسید چرا در آن همدلی اندکی با دیگر شخصیتهایی وجود دارد که در حاشیه‌اند و دیده نمی‌شوند. چرا در این میان فقط فیلمنامه‌نویس و بازیگران اول زن و مرد و کارگردان‌ هستند که دلشان می‌سوزد و چرا در این میان باز بیشتر فیلمنامه‌نویس و بازیگران‌اند که قربانی می‌شوند؟ آیا فیلم با یک فیلمنامه و دو بازیگر ساخته می‌شود؟ شاید در بسیاری از فیلمها چنین باشد. اما مسلماً همه‌ی فیلمها چنین نیست." (6)


 


روزنامه کیهان:


"حاکمیت پول و منیت بر جماعت مدعی روشنفکری، دهه ها است که نمایان شده اما جناب بیضایی، اینک با این حقیقت روبرو می شود. جماعتی که جز ادا و پز چیز دیگری ندارند که عرضه کنند و البته امثال بیضایی همواره به کف و هورای آنها دل خوش داشته اند.بیضایی درست یا غلط، با ساخت «وقتی همه خوابیم» در مقام دفاع از خود و انتقام از سرمایه گذار فیلم نیمه تمامش- لبه پرتگاه- برآمده است. از این نظر او شبیه ابوالحسن داودی (زادبوم) و تهمینه میلانی (سوپر استار) عمل کرده است چرا که تنها همه دغدغه های شخصی خود را به تصویر کشیده اند. اما چون با سرمایه گذار و جماعت اهل قلم از نوع عشق بیضایی اش در افتاده، اینگونه مورد تاخت و تاز عاشقان خود قرارمی گیرد."(7)


 


نقد حق همه است و اگر کسی اثری تولید می کند حتما باید کسانی آنرا نقد کنند تا ضعفها و قوت کار بیشتر نمایان شود و در اثر این نقدها باب مفاهمه باز شود و افراد با سلایق مختلف با هم به بحث و گفتگو بنشینند. بیضایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و صد البته او باید بیشتر مورد نقد قرار گیرد تا اثرش حلاجی شده و چیزی در آن مستتر نماند. اما این میان آنچه ناراحت کننده است این است که عده ای بی آنکه به نقد اثر بنشینند سعی می کنند با حرفهای خاله زنکی به جایی برسند و در این هیاهوی نقدها و جوابیه ها( که اکثرشان جنگ زرگری عده ایی است که از این طریق نان می خورند)، خود اثر مغفول مانده و جز عده ایی اندک همه به حاشیه چسبیده اند. شاید دلیلش این باشد که بیضایی از حاشیه سینما گفته است و حاشیه ها جنجال برانگیز از متن هستند!!!


(1،2،3،4،) آفتاب


(5،6) وبلاگ دکتر سعید حنایی کاشانی


(7)ر.ک. سایت سینمای ما


88/2/6::: 3:24 ص
نظر()